drag

select

click

FAQ


Berikut merupakan antara Soalan Lazim yang kerap diterima oleh pihak kami, kami berbesar hati memberi penjelasan semua soalan dengan terperinci di ruang pertanyaan ini, sebarang kemushkilan boleh email ke alamat email kami cikterataiputih@gmail.com

-------------------------------------------------------
FAQS
--------------------------------------------------
1. Adakah semua harga product di dalam website ini termasuk postage?
Tidak, total harga pembelian perlu ditambah mengikut postage terms yang telah ditetapkan. 

2. Bagaimana cara mambuat order?
 Sila baca di bahagian “HOW TO ORDER” untuk lebih detail.

3. Bolehkah saya order melalui facebook, mesej telefon atau tulis malalui email?
ya, semua order melalui mesej Facebook, telefon atau menulis di dalam email pihak kami akan cuba layan sebaik boleh, sehingga suatu masa diberitahu kelak.

4. Bolehkah saya membeli barang secara CASH ON DELIVERY (COD)?
Kami hanya beroperasi melalui kedai online, jadi semua urusan penghantaran hanya melalui Pos sahaja.

5. Adakah baki duit akan dipulangkan jika amount yang dibayar lebih dari harga pembelian?
Ya, baki akan dimasukkan di dalam parcel pos laju. Kecuali bagi jumlah yg terlalu besar, admin akan pulangkan baki duit melalui online transfer. Jika parcel yang diterima tidak mengandungi baki yang sepatutnya, sila emailkan kepada admin untuk tuntutan.

6. Bolehkah saya melakukan online transfer dari bank lain selain Maybank dan CIMB?
Boleh, tetapi bukti bayaran yang lengkap beserta online receipt atau printscreen perlu disertakan semasa email kepada admin.

7. Saya sudah memasukkan email admin semasa membuat online transfer, perlukah saya email lagi kepada admin untuk memaklumkan bayaran telah dibuat?
Ya, walaupun email dari bank diterima anda masih perlu emailkan kepada admin beserta bukti bayaran kerana nama order dan nama dari bank berkemungkinan tidak sama dan menyukarkan admin untuk merekod siapa yang membuat bayaran.

8. Apakah yang saya perlu lakukan selepas membuat bayaran?
 Attachkan bersama2 bukti bayaran seperti resit, printscreen atau dokumen transaksi.

9. Bilakah saya akan mendapat respon dari admin selepas email bukti bayaran telah dihantar?
Semua email akan dibalas dalam masa 48 jam (hari bekerja). Sila ambil perhatian admin tidak akan reply email anda serta merta selepas anda email kepada admin. Untuk reply email satu per satu perlu mengambil masa dan mengikut masa semasa admin bekerja. Dalam keadaan tertentu seperti email yang terlalu banyak, kemugkinan masa untuk reply email akan lebih dari 48 jam.

10. Saya telah emailkan bukti bayaran kepada admin tapi masih tidak mendapat maklum balas setelah lebih 48 jam. Apa yang perlu saya lakukan?
Periksa email inbox anda dan juga di bahagian SPAM BOX. Berkemungkinan email akan masuk ke dalam SPAM BOX. Urusan reply email tidak dilakukan pada hari Sabtu dan Ahad kerana hari cuti.

11. Bagaimana saya akan mendapat status barang yang telah dihantar?
Admin akan update tracking number pada keesokan hari atau seleaps 3 hari (jika terlalu sibuk) selepas membuat penghantaran di pejabat Pos Laju. Sila check tracking number anda jika barang tidak sampai melebihi 3 hari.

0 comments:

Post a Comment

Share

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More